Wij zijn een mobiliteitsbedrijf met twee bedrijfsdisciplines, te weten: een merkspecialist in de in- & verkoop, reparatie en onderhoud van gebruikte Volvo's en een autohulpdienst wat is gespecialiseerd in het professioneel uitvoeren van bergingswerkzaamheden, pechhulpverlening en transporteren van gestrande voertuigen. Het bedrijf telt in het totaal een tiental medewerkers.
De autohulpdienst is een bedrijf van de nieuwe generatie en is ontstaan door de vraag vanuit de markt. Alarmcentrales van verzekeringsmaatschappijen, autoleasemaatschappijen en andere automotivebedrijven wilden graag zaken doen met professionele, betrouwbare en flexibele autohulpdiensten.
Opdrachtgevers werden (en worden) steeds professioneler en gingen hogere eisen stellen aan o.a. autohulpdiensten waardoor de markt van autohulpdiensten naar een hoger niveau getild moest worden. Onze autohulpdienst zag hierdoor de kans zich als professionele, betrouwbare en flexibele partner in de markt te ontwikkelen.
Wij zijn gevestigd op een bedrijventerrein waar wij beschikken over twee bedrijfsgebouwen en terreinen. Een locatie voor de garage en de werkplaatsen en er is een speciaal depot aanwezig waar gestrande voertuigen veilig en afgesloten gestald kunnen worden zowel binnen als buiten. Een conserveringsruimte biedt ruimte aan voertuigen die geheel en veilig voor de buitenwereld afgezonderd moeten worden. In de wachtruimte kunnen klanten rustig bijkomen van een schade of pechgeval. Ook is er een vergaderruimte waar schadeformulieren ingevuld kunnen worden en de politie schaderapporten kan opmaken en bestuurders en getuigen kunnen horen. Beide locaties worden multifunctioneel gebruikt voor beide bedrijfsonderdelen waardoor de overheadkosten en de huisvestingskosten minimaal kunnen blijven.
Al onze medewerkers die pechhulpwerkzaamheden uitvoeren zijn automonteurs die werkzaam zijn in de werkplaats van het autobedrijf. Deze medewerkers beschikken over voldoende kennis en vaardigheden om zelfstandig een diagnose te kunnen stellen en met de beschikbare middelen en gereedschappen reparaties uit te kunnen voeren.
Met collega’s worden ervaringen gedeeld, cursussen en workshops gevolgd.
Bij ieder voertuig dat na diagnose van de pechhulpverlener niet direct kan worden gerepareerd wordt overlegd met de collega’s uit de werkplaats. Hierdoor kan door kennisdeling en een andere benadering vaak nog een oplossing worden geboden.
Doordat iedere medewerker multifunctioneel inzetbaar is zijn loze uren bijna verleden tijd.
Onze monteurs leren nog dagelijks van de diverse storingen en worden ook steeds bijgeschoold met alle nieuwe ontwikkelingen in de autotechniek. Zo worden er ook cursussen gevolgd om storingen aan hybride en elektrische voertuigen te kunnen oplossen. Ook is er kennis in huis van motorfietsen, brommobielen en bromfietsen.
Het bedrijf is centraal gevestigd t.o.v. het werkgebied. Doordat wij onze rayons goed kunnen bedienen realiseren wij een volume- en schaalvergroting waarmee wij flexibeler, sneller en meer gecombineerd kunnen werken.
Wij zijn zodanig ingericht om alle pieken van hulpaanvragen direct in eigen beheer op te kunnen vangen. Pieken en extremen zijn voor dan ook ons geen calamiteiten. Door onze centrale ligging kunnen wij onze rayons vanuit één vestiging bedienen met een perfecte aanrijdtijd. Wij hebben de keuze gemaakt om ons bedrijf zo in te richten dat wij qua bedrijfsvoering, materialen en medewerkers standaard een overbezetting hebben. Deze overbezetting is berekend op al de mogelijke hulpaanvragen in onze rayons voor alle mogelijke opdrachtgevers. Zelfs grote kettingbotsingen kunnen tijdens de spits naast de “reguliere” hulpaanvragen goed verwerkt worden. Hierdoor kunnen wij altijd aan onze verplichtingen voldoen en zijn zelfs werkzaam voor collega-bedrijven om hun pieken op te kunnen vangen bij drukte. Naast onze transportvoertuigen beschikken wij over acht gecertificeerde en ruim ingerichte combivoertuigen voor berging en pechhulp. Het merendeel van deze voertuigen zijn “eigen” voertuigen van onze medewerkers die ook altijd mee naar huis worden genomen. Hierdoor zijn wij veel flexibeler, sneller en direct inzetbaar bij hulpaanvragen. Ons vaste team van eigen mensen kan indien nodig zeer snel uitgebreid worden met onze oproepkrachten.
Indien door calamiteiten binnen ons bedrijf de uitvoering van hulpaanvragen toch een probleem zou kunnen vormen of tijdelijk weg zou kunnen vallen dan kan dit door onze vervangende berger opgevuld of aangevuld worden.
Afhankelijk van de aard van de gemelde storing wordt met het meest geschikte voertuig uitgereden. De lepelauto’s zijn speciaal uitgerust voor pechhulpwerkzaamheden en zijn ruim ingericht met gereedschap en veel voorkomende onderdelen.
Onze bedrijfsfilosofie is om maximaal 15 minuten onderweg te sleutelen of bezig te zijn met een diagnose. Indien er binnen deze maximale termijn geen positieve pechhulpverlening plaats kan vinden of er geen uitzicht is naar een snelle reparatie ter plaatse, wordt het voertuig verplaatst naar onze eigen werkplaats. Hier beschikken wij over nog meer kennis, gereedschappen, diagnose apparatuur en onderdelen.
Veel voorkomende onderdelen en materiaal zijn in ons eigen magazijn op voorraad. Tevens beschikt ons magazijn over ruim 250 banden, 100 sets wielen en 20 verschillende accu’s die 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar en te monteren zijn. Onze onderdelen-, accu- en bandenleveranciers zijn in staat ons minimaal zes maal per dag te bevoorraden.
Onze monteurs kennen uiteraard de weg in “hun” werkplaats waardoor er ook buiten kantooruren in de werkplaats kan worden gewerkt en noodreparaties bij schade kunnen worden uitgevoerd. Bij pechhulp kunnen uitlaten worden gelast, brandstof kan worden afgepompt, bobines, waterslangen, v-snaren, banden etc kunnen worden vervangen. 24 uur per dag, 7 dagen per week hebben wij de mogelijkheid te repareren en te herstellen waardoor de klant weer snel mobiel wordt.
Doordat wij ook werkzaam zijn voor veel garage- en dealerbedrijven in de regio willen deze bedrijven ons ook graag voorzien van materialen en advies om een voertuig weer snel op weg te helpen.
Mispakken op courante onderdelen zien wij als een beperking en gemiste kans.
Wat betreft de hulpverlening, stellen wij binnen ons bedrijf de klant centraal. Met een positieve uitstraling en benadering door onze medewerkers worden klanten en relaties behandeld. Hierdoor ontstaat er een prettige werksfeer voor onze medewerkers waardoor klanten en relaties zich snel vertrouwd en op hun gemak voelen. Wij communiceren op een heldere en eerlijke manier waardoor er duidelijkheid wordt geschept en geen loze beloftes worden gedaan. Afwachten komt in onze bedrijfsvoering zelden voor, wij proberen vooruit en vooral mee te denken waardoor processen sneller en efficiënter uitgevoerd kunnen worden. De balans tussen kostenbesparingen en efficiency moet altijd in evenwicht zijn zonder dat dit kwaliteitsverlies kan opleveren. Wij volgen met respect regels en wetten en komen afspraken na. Hierbij streven wij erna om geen regels te overtreden maar zeer zeker wel flexibel te zijn.
Het uitgangspunt is de klant zo snel mogelijk naar tevredenheid op weg te helpen met een voor de opdrachtgever meest voordelige oplossing. Hierbij willen wij een rust en professionaliteit uitstralen dat de klantbeleving zodusdanig is dat hij de hupverlening ondanks de calamiteit zelfs als zeer positief ervaart.
Klantgerichtheid, aandacht voor de mens, veiligheid, duidelijkheid en professionaliteit zijn voor ons de kernwoorden voor een goede en snelle hulpverlening.